Bezpieczna bankowość internetowa – poznaj najważniejsze zasady
Bezpieczna bankowość internetowa – poznaj najważniejsze zasady
- Nigdy nie loguj się do bankowości internetowej z linku, który przyszedł do Ciebie mailem lub SMS-em, ani poprzez link z wyszukiwarki. Wpisuj adres strony logowania ręcznie lub korzystaj z przycisku logowania na oficjalnej stronie banku.
- Nigdy nie podawaj swoich danych osobowych oraz swojego loginu i hasła bankowego na niezaufanych stronach internetowych.
- Sprawdzaj adresy stron www, na których się logujesz, oraz ważność ich certyfikatów.
- Nie otwieraj nieznanych plików i nie instaluj dodatkowych aplikacji zwłaszcza gdy prosi o to ktokolwiek przez telefon.
- Weryfikuj transakcje Blikiem, każdorazowo upewniaj się czy osoba prosząca o kod, faktycznie jest znajomym – czy może ktoś się pod niego podszywa.
- Zadbaj o bezpieczne hasła – skomplikowane, unikatowe i trudne do odgadnięcia przez postronne osoby.
- Nie używaj tego samego hasła do różnych kont.
- Nie zapisuj haseł na kartkach ani w plikach na komputerze.
- Cyklicznie zmieniaj hasła logowania do bankowości internetowej.
- Login i hasło do bankowości oraz numery kart to dane, które powinny być znane tylko Tobie. Nigdy nie podawaj ich innym.
- Nie udostępniaj nikomu poufnych danych, w tym PESEL-u i danych z karty płatniczej włącznie z kodem CVV2/CVC2.
- Nie loguj się przez publiczną, niezabezpieczoną sieć wi-fi lub hotspot do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej.
- Nie loguj się do bankowości na urządzeniach publicznie dostępnych, np. w kafejkach czy w hotelach.
- Pamiętaj, aby po każdej sesji wylogować się z bankowości internetowej.
- Ustaw bezpieczne limity operacji dla przelewów, płatności kartami i wypłat gotówki.
Pamiętaj!
Jeśli coś budzi Twoją wątpliwość lub nie działa tak jak powinno, jak najszybciej skontaktuj się ze swoim Oddziałem Banku lub zadzwoń pod Infolinię SGB, czynną 24/7:
- 800 888 888 (bezpłatne połączenie)
- 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).