Mastercard karta przedpłacona
Międzynarodowa debetowa karta płatnicza,
za pomocą której można dysponować pieniędzmi na rachunku.
Płacić w kraju i za granicą – zbliżeniowo lub stykowo, w punktach oznaczonych logo Mastercard.
Wypłacać gotówkę z bankomatów w kraju i za granicą.
Wypłacać gotówkę w kasach SGB-Banku S.A. i Banków Spółdzielczych SGB.
Karta pozwala na operacje do wysokości kwoty dostępnej na jej rachunku.
Kartą można dokonywać operacji autoryzowanych do wysokości kwoty dostępnej pomniejszonej o nierozliczone operacje dokonane kartami, z uwzględnieniem limitów dziennych wypłat gotówki i transakcji bezgotówkowych.
Z rachunku karty nie można przelewać pieniędzy na inne rachunki.
Każdorazowe udzielenie autoryzacji w celu przeprowadzenia transakcji powoduje blokadę dostępnych środków w wysokości autoryzowanej kwoty na okres 7 dni, bez względu na to czy transakcja doszła do skutku. Jeśli w ciągu 7 dni od daty dokonania transakcji Bank nie otrzyma informacji o obciążeniu rachunku, blokada zostaje zniesiona – w takim przypadku obciążenie rachunku kwotą transakcji oraz odpowiednimi prowizjami może nastąpić po upływie 7-dniowego terminu.
Zamawianie i wydanie karty
Posiadacz karty może zamówić kartę dla siebie lub wskazać Użytkownika karty.
Użytkownikiem karty może być osoba fizyczna, która ukończyła 7 lat. O kartę może wnioskować wyłącznie rodzic lub opiekun prawny małoletniego. Dzienny limit transakcji dla tej karty nie może być wyższy niż 100 zł.
Pierwszą kartę i PIN do karty klient odbiera w placówce banku.
Karta jest ważna przez 4 lata.
Karta nie jest wznawiana automatycznie. Jeśli na karcie, która utraciła ważność, zostały jakieś pieniądze, mogą one zostać wypłacone przez posiadacza w gotówce lub przelewem – na wskazane konto albo na rachunek nowej karty.
Jeśli karta zostanie uszkodzona, klient może złożyć wniosek o wydanie duplikatu.
Po upływie terminu ważności karty, lub zastrzeżeniu karty plastik należy zniszczyć.
Bezpieczne płatności przez internet
Płatności kartą w internecie są zabezpieczone usługą 3D Secure.
Podczas zakupów w sklepie internetowym z usługą 3D Secure, klient musi potwierdzić płatność: Materiał tylko do użytku wewnętrznego
- przez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure, które otrzymuje w trakcie płatności SMS-em, na numer telefonu komórkowego podany w banku.
Płatności przy zakupach w sklepie internetowym bez zabezpieczeń 3D Secure oraz zakupach telefonicznych lub korespondencyjnych (operacje na odległość, tzw. operacje typu mail order/telephone order – MOTO) wymagają podania:
- numeru karty,
- daty ważności karty,
- ostatnich trzech cyfr nadrukowanych na odwrocie karty– wartość CVV2.