Bezpieczeństwo

Bezpieczne kontakty przez internet i telefon

A A A

Bezpieczne kontakty przez internet i telefon.

 

Poznaj najważniejsze zasady bezpieczeństwa:

  • Zastanawia Cię wiadomość o dziwnym zamówieniu lub zaległej płatności? Zanim zrobisz to, do czego Cię namawia, skontaktuj się z biurem obsługi klienta firmy, która ją wysłała.
  • Nie otwieraj załączników w niespodziewanych mailach, jeśli nie wiesz co może w nich być.
  • Nie klikaj w linki i nie pobieraj żadnych aplikacji, jeśli nie znasz nadawcy wiadomości.
  • Dokładnie czytaj powiadomienia o transakcjach, w tym SMS-y – jeśli coś się nie zgadza, nie zatwierdzaj operacji.
  • Jeżeli dzwoni do Ciebie przedstawiciel Banku, ale nie masz pewności, że nim jest – zerwij połączenie. Potem samodzielnie zadzwoń na naszą infolinię. Zwróć też uwagę za kogo podaje się przedstawiciel Banku – pracownicy działu bezpieczeństwa nie zajmują się kontaktem z klientami. Mogą natomiast kontaktować się z Tobą pracownicy naszej infolinii, np. aby potwierdzić transakcje bankowe z Twojego konta. Co ważne, nigdy nie zadzwonią do Ciebie z numeru infolinii 800 888 888. Ten numer  wykorzystywany jest przez Bank tylko, aby odbierać Twoje połączenia. Bank nie komunikuje się z klientami z tego numeru.
  • Pamiętaj też, że pracownicy Banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą Cię o: podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji oraz instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie.
  • Nie przekazuj kodu BLIK nikomu, nawet znajomemu.
  • Kupujesz w nowym sklepie? Poszukaj opinii na jego temat (z różnych źródeł) i sprawdź czy adres sklepu na pasku przeglądarki jest zgodny z nazwą sklepu.
  • Chroń dane swojej karty: jej numer, kod CVV, datę ważności. Nie udostępniaj ich nikomu!
  • Nie podawaj PIN-u do karty podczas zakupów w internecie. Do potwierdzenia transakcji kartą w internecie nigdy nie jest wymagane podanie PIN-u.
  • Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji. Takie zakupy potwierdzisz na dwa sposoby: w aplikacji mobilnej SGB Mobile lub przez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w Twoim Banku. Dowiedz się więcej o 3D Secure.
  • Jeśli sprzedajesz coś przez platformę zakupową (np. OLX, Vinted, Allegro Lokalnie), a zainteresowana osoba kontaktuje się z Tobą np. przez komunikator WhatsApp i przesyła link do strony, na której masz podać dane karty płatniczej lub kod BLIK – nie rób tego. Najlepiej w ogóle nie wchodź w link.

 

 

Pamiętaj!

Jeśli coś budzi Twoją wątpliwość lub nie działa tak jak powinno, jak najszybciej skontaktuj się z  Bankiem lub zadzwoń pod Infolinię SGB, czynną 24/7:

  • 800 888 888 (bezpłatne połączenie)
  • 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).

 

Polub naszą stronę!
Z jakich usług najczęściej korzystasz w naszym Banku?